28 Kasım 2009 Cumartesi

OKY


"İPEK VE BURAK RÜYALARIMA GİRİYORDU!"



Uykusuz çizerlerinin kitapları çıktıkça kendileriyle özel röportajlar yapmaya devam ediyoruz. Sırada “Çarpışma” nın 2008 sonuna kadarki tüm bölümlerini bir kitapta toplayan Oky var.


KARİKATÜR VE MÜZİK


Daha önce röportaj yaptığımız çizerlerin hiçbiriyle (inanılmaz komik müzik karikatürleri çizen Umut Sarıkaya ile bile) adam akıllı bir müzik muhabbeti yapamadık. Oky farklı, o bizden :) Blue Jean & Headbang okuyor, konserlere gidiyor, genellikle rock/metal dinliyor ve gelişmelerden uzak durmuyor. Bu özelliğini, çizdiği tiplerin muhabbetlerinden de anlayabilirsiniz. Dergide Metallca’nın “Death Magnetic”i ve albümün “Guitar Hero” versiyonu hakkında tartışırken, aynı hafta “Çarpışma” daki Burak’ın da bu muhabbeti yaptığını görünce, Oky’e karşı doğal bir yakınlık duyuluyor haliyle :) Sadece müzik hakkında ise bir seri yapmadı hiç, bizce yapsa süper olur :) Müzisyen arkadaşları olduğunu (mesela Pentagram üyeleri) ama bir aradalarken müzik muhabbeti pek dönmediğini anlatıyor Oky.


KİTAP ÇIKTI, HİKAYE BİTTİ (Mİ?)


Kimse “Cihangir’de Bi Ev” den sonra dizi kafasında takip edilebilecek yeni bir serüven çıkacağını düşünmüyorken, bir anda “Çarpışma” daki Burak ve İpek’in takipçisi oluverdik. Onların cümlelerine, triplerinde, takıntılarında, kavgalarında, saçmalıklarında, sevişmelerinde, ayrılıklarında, barışmalarında, ihanetlerinde, aşklarında kendimizi gördük. “Bana birçok mail geldi bu durumla ilgili. Saymakla bitmez… Hatta adı İpek ve Burak olan çiftlerin sayısı çokmuş, ‘bizi mi çiziyorsun ya?’ diye soruyorlar” dediğinde Oky, aklıma geliyor ki, Burak-İpek adında bir çift tanıyordum ben de :) “Bir de ‘Burak sen misin?’ diye soruyorlar. Alakam yok. Ama o tiple aslında hepimizin bir alakası var işte :) Bazı detayları özellikle sokmadım o hikayeye. Mesela ailelerini, mesela ne iş yaptıklarını falan gibi… Ama sonra sıkıldım bundan da. Aslında çok karakterli seriler çizerken sıkılıp az karakterli bir şeyler çizmek istediğimde başlamıştım ‘Çarpışma’ya ama şimdi anladım ki, çok karakter olmasını istiyorum tekrar. Hikaye, aileler ile tanışma durumuna gelince çizmek istemedim pek. İpek ve Burak artık rüyalarıma giriyordu, ara iyi oldu. ‘Bitti’ demiyorum, belki ileride yaparım gene bir şeyler ama şu sıralar değil.” Diyerek durum hakkında son bilgileri veriyor bize Oky. “Çarpışma”nın 2008 sonuna kadar olan tüm bölümlerinin yer aldığı kitap çıktı. Henüz tanışmadıysanız Burak ve İpek yeni arkadaşlarınız olabilir, bizden söylemesi…


* Gerçek adı Oktay Gencer.


* Mizah tarihimizin hatırı sayılır bir hayran kitlesine sahip, en özgün sanatçılarından biri.


* Önemli mizah dergilerinin birçoğunda (Pişmiş Kelle, Leman, L-Manyak, Lombak, Penguen) çizdikten sonra yola Uykusuz ile devam ediyor.


* Onu özel kılan; çizim yeteneğinden çok, oluşturduğu seriler, bu serilerde yarattığı karakterler ve onların dilleri. “Zavallı Polat”, efsanevi “Cihangir’de Bi Ev”, “Saftirikler”, “Şebo”, “Kızlarla Ben” ve “Çarpışma”…


* Seni, beni, bizi anlatan bir uslüp, dibine kadar gençlik mevzuları ve Beyoğlu kültürü…


* Yeni bir köşesi var, adı “Barış Ve Diğer Öbür Herkes”. Burak ve İpek’le aynı ortamların çocuğu aslında Barış. Ama bu hikayede, sayıca daha fazla sabit karakter olacak gibi.


Sadi Tirak & Fulin Aktuna
Blue Jean – Temmuz 2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder